VR4Neuropain Wins Prize at Montepio Acredita Portugal VIII Gala/ VR4Neuropain vence prémio na VIII Gala Montepio Acredita Portugal

This post is written in Portuguese and English. Este post está escrito em Português e em Inglês.

VR4Neuropain Wins Prize at Montepio Acredita Portugal VIII Gala

It is my pleasure to anounce you the winners of “New Technologies” category of the VIII Montepio Acredita Portugal Gala. Professors Claúdia Quaresma and Micaela Fonseca from the Physics Department of Faculdade de Ciências e Tecnologias of NOVA University, together with the psychologist Heitor Cardoso and the Engineer Nuno Ferreira won this prestigious award with “VR4Neuropain”.

34016178_10214870817915696_513523559973257216_n

“VR4NeuroPain” is an integrative and personalized solution of interactive technology, providing patients with an immersive environment and, as such, conducive to the rehabilitation process. In addition to combining virtual reality with a glove with sensors that allow the collection and analysis of physiological and biomechanical parameters.

But the best thing is to watch the video and get to know “VR4NeuroPain” better. This is what I like! Entrepreneurship that changes the lives of those who need it most! Congratulations to all of you!

VR4Neuropain vence prémio na VIII Gala Montepio Acredita Portugal

É com enorme orgulho que anuncio os vencedores da categoria “Novas Tecnologias” da VIII Gala Montepio Acredita Portugal. As Professoras Cláudia Quaresma e Micaela Fonseca do Departamento de Física da Faculdade de Ciências e Tecnologias da Universidade NOVA, em conjunto com o Psicólogo Heitor Cardoso e o Engenheiro Nuno Ferreira, venceram a categoria de “Novas Tecnologias” com o “VR4Neuropain”.

34016178_10214870817915696_513523559973257216_n

“VR4NeuroPain” é uma solução integradora e personalizada de tecnologia interactiva, proporcionando aos pacientes um ambiente imersivo e, como tal, propício para o processo de reabilitação. Acresce o facto de conjugar a realidade virtual a uma luva com sensores que permitem a recolha e análise de parâmetros fisiológicos e biomecânicos.

Mas o melhor mesmo é verem o vídeo e conhecerem melhor o “VR4NeuroPain”. É disto que eu gosto! Empreendedorismo a mudar a vida de quem mais precisa! Parabéns a todos!